Има четиридесет неща, които стават причина вярващия човек в момента, да изгуби своя иман (вяра) в последствие:
1 – Да се вярва по грешен начин. [Всеки, който се отклони дори и малко от вярата, съобщена от ехли суннитските учени, става еретик или неверник. Ако човек отрече нещо, което е задължително да се вярва, той се превръща в кяфир (неверник) моментално. Счита се бид’ат (отклонение) или далалат да се отрече дадено нещо, което не е задължително да се вярва. Бид’ат или далалат може да причинят на изпълняващия ги да умре без иман (вяра)] 2 – Слаб иман (вяра), т.е. иман без амал (задължително служение, ибадети). 3 – Да се вършат неправилни неща с деветте органа. 4 – Да се продължава да се извършва голям грях. [От това следва, че: мюсюлманите не трябва да консумират алкохол; мюсюманските жени и момичета не трябва да показват главите си, косите си, прасците на краката си и китките си на на-махрем мъже (за тях). ] 5 – Да не се оказва благодарност за даденото благо “ислям”. 6 – Да не се изпитва страх от умиране без вяра. 7 – Да се угнетява. 8 – Да не се слуша еза̄н, който се чете в съответствие със суннета. [Човек, който пренебрегва езан, изпълнен по правилния начин се превръща в неверник незабавно.] 9 – Неподчинение към родителите. Твърдо да се отхвърлят техни заповеди, съответващи с Исляма и такива, които биват мубах (позволени). 10 – Да се дава клетва много често, дори и тези клетви да са истини. 11 – По време на намаз да се пренебрегва та’дӣл-и еркя̄н когато се изпълняват: руку (навеждане напред), кавме (стоене в изправено състояние след руку), двете седждета (кланяне до земята), джелсе (седене между двете седждета). Та’дӣл-и еркя̄н означава човек да се застои в туманинет, т.е. без да се движи за толкова време, колкото би му отнело да каже “Субханаллах”. 12 – Да се омаловажава намаза, да не се отдава значение на заучаването начина на изпълнение и преподаването му на семейството и на децата. Да се възпират другите от извършване на намаз. 13 – Да се пие алкохол [вино и всяка друга твърда напитка, която при консумация в големи количества опиянява; същото важи, дори когато алкохолът се приеме в малки количества]. 14 – Да се угнетяват (вярващите) мюсюлманите . 15 – Да се прави собствена показност като евлия или като човек, изучил ислямиета; Дасе представя като религиозен учен или преподавател без да следва поученията на Ехлисуннет [Измамни религиозни книги, написани от такива лъжци не трябва да бъдат четени, и не трябва да се присъства на техните церемонии и речи]. 16 – Да се забравя или да не отдава значение на извършен грях. 17 – Да се възгордява. 18 – Да се самохаресва (уджб), т.е. да се изразява възхищение от придобитите знанията и извършените поклонения. 19 – Да се лицемерничи (мунафиг). 20 – Да се завижда на брат по религия. 21 – Неподчиние на заповеди от правителството или властник (дори), които са съвместими с исляма . 22 – Да се твърди, че даден човек е добър, без да се познава подобаващо. 23 – Да се упорства в лъжата. 24 – Да се отбягват учените [Да не се четат книгите на Ехлисуннетски учени]. 25 – Мустаците да се оставят по-дълги, от допустимото (по суннет). 26 – Мъжете да носят копринени дрехи. Позволено е да се носи синтетична коприна или материя с копринена тъкан и памучна основа. 27 – Да се упорство в злословенето (гъйбет). 28 – Да се угнетяват съседите, дори ако те са неверници. 29 – Да се показва прекалено ядосване относно земни дела. 30 – Да се дава или получава лихва. 31 – Да се удължават ръкавите и крачолите на дрехите с цел показност. 32 – Да се правят магии. 33 – Да се не се посещават праведните махрем роднини. 34 – Да се изпитва омраза към любимите раби на Аллаху теаля, и да се обичат онези, които искат да унищожат исляма. [ХУББ-И ФИЛЛЯ̄Х, БУГД-И ФИЛЛЯ̄Х е условие на вярата.] 35 – Да се остава в сърдито състояние с брат мюсюлманин за повече от три дни. 36 – Да се продължава прелюбодейството. 37 – Да се осъществяват хомосексуални връзки и да не се прави покаяние за това. 38 – Езанът(привикване за молитва) да се изпълнява във времената, опсани в книгите по Фикх и/или по показания начин по суннет. Да не се оказва почит и/или да не се слуша езан, който се чете в съответствие със суннета. 39 – Ако се използват сладки думи (напътствие – “нехи”) с цел да се попречи на човек, който върши хара̄м, дори и при наличието (притежанието) на тази възможност. 40 – Да се гледа с лекота на забраните в исляма, които биват пренебрегвани от хора, над които имаме право да предупредим; като например, мъжът има тези права над жена си, дъщерите си. Той има правото да ги предупреди ако те излизат на вън с непокрити глави, ръце, крака, с украсени и напарфюмирани дрехи, и също ако се срещат с неподходящи хора.