Месец реджеб е един от четирите свещенни месеца. В айет-и керим се казва (по смисъл):
(От деня, в който Аллах създаде земята и небесата броят на месеците е дванадесет. Четири от тях са месеци харам [почетни месеци]) [Тевбе 36]
Нашият Пророк “салляллаху алейхи ве селлем” ценеше много месец реджеб и отправяше следната дуа: “Я Рабби, стори реджеб и шабан благословени за нас и ни сдобий с рамазан”.
Следните няколко хадис-и шерифа (по меал) известят стойността на месец реджеб:
(Месеците харам (почетните месеци) са реджеб, зилкаде, зилхидже и мухарем) [Ибни Джерир]
(На говеещия през четвъртъците, петъците и съботите на месеците харам, ще бъде записан севаб, колкото за две годишен ибадет) [Таберани]
(Много благочестиво е през месеците харам е: един ден да се говее- един ден се яде) [Ебу Давуд]
(Греховете на говеещия девет дена орудж през месец реджеб, ще се превърнат в севаб) [Гунйе]
(През месец реджеб правете по много истигфар, защото Аллаху теаля има раби, които освобождава от Джехеннема във всяко едно време на месец реджеб. Освен това, в Дженнета има палати в които могат да влязат само онези, които са държали орудж през месец реджеб.) [Дейлеми]
(В Дженнета има такива палати, в които ще влязат само онези, които са държали орудж през месец реджеб.) [Дейлеми]
(Аллаху теаля опрощава говеещите орудж през месец реджеб.) [Гунйе]
(На онзи, който говее един ден в началото [в първите дни], един ден в средата и един ден в края [в последните дни] на месец реджеб ще му се даде севаб, сякаш е говял през всичките дни на месеца)[Мифтах-ул дженнах/ Пътят към дженнета]
(Държалият един ден орудж извън месец рамазан за доволството на Аллаху теаля, би се отдалечил от Джехеннема, колкото разстояние би изминал един добър състезателен кон за един век) [Ебу Йа’ла]
(Не се отхвърля дуа направена през следните пет нощи: нощта Регаиб, 15-ата нощ на шабан, нощта на джума [нощта на четвъртък срещу петък], нощите на рамадан и курбан байрам) [И. Асакир]
(През месец реджеб Аллаху теаля въздава добрини, в пъти вповече. Говелият един ден орудж през този месец, би се сдобил със севаб, все едно е говял една година. За говелия орудж 7 дена, вратите на Джехеннема се затварят. За говелия 8 дена, се отварят 8-те врати на Дженнета. На говелия 10 дена, Аллаху теаля дава каквото пожелае. На говелия 15 дена, един мунади [вестител] казва: “Миналите ти грехове се опростиха”. Аллаху теаля качи Нух (Ной) “алейхиселям” на кораба, през месец реджеб. А той прекара, говеейки орудж, целия месец, като заповяда и на намиращите се там да държат орудж.) [Таберани]
(Заради говелия един ден орудж с такв’а (предпазвайки се от грехове) през реджеб, дните прекарани с орудж ще проговорят и ще кажат: “Я рабби, опрости го”.) [Ебу Мухаммед]
Първата петъчна нощ на реджеб се нарича- нощта Регаиб. Всяка петъчна нощ [нощта на четвъртък срещу петък] е много ценна. Когато тези две нощи се съединят, нощта става още по ценна. През тази нощ Аллаху теаля въздава блага на мю’мините (вярващите). Регаиб означава предлагане, въздаване на добрини и блага. Той опрощава оказалите уважение към тази нощ. Дуите (молитвите) отправени през тази нощ се приемат, а за ибадетите (служенията), като намаз, орудж и садака (милостиня) се дават безброй севаби (награди).